Bezorgen en verzenden

Levertijd

De levertijd van onze meubelen is variabel en kan verschillen van 2 weken tot 16 weken. Dit is afhankelijk van de leverancier en van de bestelde meubelen.

Accessoires zijn over het algemeen bij ons op voorraad of op voorraad bij de leverancier en zijn hierdoor op korte termijn leverbaar.
Onze uitverkoop meubelen zijn direct af te halen uit onze winkel, mits deze reeds is verkocht ten tijde dat u bezig bent met uw bestelling te plaatsen.

Als het product niet meer op voorraad is en ook niet meer verkrijgbaar is bij onze leverancier dan bieden wij u een geschikt alternatief aan of wij ontbinden de koop. Indien wij de koop ontbinden dan storten wij binnen 5 werkdagen uw geld terug op de rekening waarmee u de bestelling heeft betaald.

Afhalen in de winkel

Wanneer u hebt gekozen om uw bestelling af te halen in de winkel en het artikel stond op voorraad, dan is de bestelling vaak nog dezelfde dag op te halen. Let wel even op de openingstijden van onze winkel.

Kruit & Kramer bezorgdienst

Kruit & Kramer heeft een eigen bezorgdienst. Onze bezorgdienst telt 3 vrachtwagens en 6 vakkundige meubelbezorgers. Kruit & Kramer heeft een team van 2 meubelbezorgers per auto. Wij komen dus bij elke bezorging met twee meubelbezorgers bij u thuis uw meubelen met alle zorg en aandacht bezorgen en/of monteren
Wij zetten uw meubelen direct op de plek waar deze moeten komen. De viltjes worden gratis onder de poten van uw zitmeubelen geplaatst en het verpakkingsmateriaal nemen wij gratis mee retour, dit geldt enkel voor Kruit & Kramer klanten.

De bezorgdienst van Kruit & Kramer bezorgd ook voor ProfijtMeubel Assen, ProfijtMeubel Groningen, ProfijtMeubel Hoogeveen, Pronto Wonen Groningen en Decorette Groningen. Voor deze winkels gelden andere voorwaarden, welke in de desbetreffende winkel aan u worden verteld. O.a. uitpakken en montage is bij Pronto Wonen en ProfijtMeubel tegen een kleine vergoeding.

Naast een eigen bezorgdienst heeft Kruit & Kramer ook een eigen service dienst met 1 man op de buitendienst en 1 man in onze eigen werkplaats. Gaat er bij u iets kapot dan kunnen wij dit voor u repareren, kosteloos of tegen betaling.

De voordelen van de Kruit & Kramer bezorgdienst op een rij:

  • Extra service door de meubelen uit te pakken, op de juiste plek te zetten en voorzien van gratis viltjes voor onder poten.
  • Verpakkingsmateriaal nemen wij gratis mee retour.
  • Snelle levering.
  • Vakkundig personeel.
  • U ontlast uzelf van het tillen en slepen van meubelen.

Maak dus gebruik van de Kruit & Kramer bezorgdienst!

Bezorging van uw aankoop

U heeft er al een tijdje naar uit kunnen kijken; de dag dat uw nieuwe meubelen worden bezorgd. Wij besteden hier veel zorg en aandacht aan en kijken ernaar uit dit voor u te mogen verzorgen.
Elk tweetal is goed op elkaar ingewerkt en weet van elkaar waar zijn kracht ligt.

Om alles goed te laten verlopen, hierbij wat handige tips:

  1. Dag van levering: Wij adviseren u de originele aankoopbon bij de hand te houden om alles goed te kunnen controleren.
  2. Heeft u al een plaats in gedachten voor uw nieuwe meubelen? Wij stellen het op prijs als u de ruimte reeds heeft vrijgemaakt.
  3. Mocht een verhuislift noodzakelijk zijn, vergeet dit dan niet vooraf te bespreken.
    Indien dit NIET is gebeurd en wel wenselijk is, adviseren wij u om dit alsnog te doen.
    Houd er rekening mee dat de plaats waar de lift moet komen te staan en de oprit naar deze plaats toe, vrij zijn.
    Let er op dat er geen auto’s geparkeerd staan. Tevens is het van belang dat er in uw woning genoeg ruimte is om uw meubelen naar binnen te brengen.
    Wanneer bij aflevering blijkt dat er toch een verhuislift nodig is, worden deze kosten aan u doorberekend.
  4. De meubelen worden met zorg geplaatst en het verpakkingsmateriaal wordt uiteraard meegenomen. Voor vertrek wordt alles met u doorgenomen en worden de meubelen samen met u gecontroleerd. Daarna wordt de afleverbon samen met u ondertekend.
  5. Indien u na vertrek van de bezorgers op- of aanmerkingen heeft, adviseren wij u deze zo snel mogelijk aan ons door te geven, zodat wij met u tot een goede oplossing kunnen komen. Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.
  6. Onze leveringen worden uitgevoerd conform de landelijke CBW-voorwaarden. Dit geeft u extra zekerheid.
  7. Betaling: indien bij aflevering nog een deel van het orderbedrag voldaan moet worden, kan dit door middel van contante betaling of via ons mobiel pinapparaat waarmee al onze meubelbezorgers zijn uitgerust.
    Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw rekening staat en dat u het bestedingslimiet van tevoren bij uw bank heeft verhoogd, mocht dit nodig zijn. U kunt uw bank hier een eenmalige opdracht voor geven. Door dit tijdig met uw bank af te spreken, voorkomt u problemen en zal de betaling probleemloos verlopen. Tevens is het mogelijk om enkele dagen voor levering het resterende bedrag bij ons in de winkel contant te betalen of door middel van een pinbetaling. Wenst u hier gebruik van te maken, vergeet dan niet de orderbon mee te nemen. Natuurlijk kunt u ook het resterende bedrag minimaal 2 weken voor de bezorging aan ons overmaken onder vermelding van ordernummer en besteldatum.

Bezorgkosten

Kruit & Kramer hanteert standaard voor webshoporders €75,- bezorgkosten voor meubelen. Voor kleine artikelen bedragen de verzendkosten €15,-.
Plaatst u een bestelling in onze winkel? Dan vervallen de bezorgkosten bij een minimale orderwaarde van € 500,-.

Tip: U kunt gratis gebruik maken van onze eigen transportbus voor het ophalen van uw meubelen.

Komt u uw bestelling in de winkel of in ons magazijn ophalen, dan betaalt u natuurlijk geen verzendkosten.

Extra Bezorgopties

Naast het bezorgen van uw meubelen biedt Kruit & Kramer u nog een aantal extra bezorgopties die tegen een meerprijs kunnen worden afgenomen.

Bezorgen op een etage

Indien u woont op een etage dient u dit veld aan te vinken in het bestelproces. Het bezorgen op een etage brengt namelijk extra kosten met zich mee, ook als u dit niet aangeeft in het bestelproces wordt dit achteraf in rekening gebracht. Als onze bezorgers bijvoorbeeld op etage 6 moeten bezorgen, komt er een meerprijs bij van € 35 ,-.

Montage van uw meubelen

Voor het monteren van kasten en bedden worden extra kosten in rekening gebracht. Dit is afhankelijk van wat voor meubel het is en de tijd waarin wij verwachten uw meubelen te monteren. Het monteren van bijvoorbeeld een linnenkast met schuifdeuren is een tijdrovende klus en zal ongeveer 2 uur duren met 2 bezorgers.

Tijdens het bestelproces kunt u aanvinken dat u graag de meubels gemonteerd wil hebben. Wij nemen dan contact met u op, per mail of per telefoon, om u de exacte montagekosten door te geven. Dit bedrag varieert van € 50,- tot ongeveer € 150 ,-.

Retourname oude meubelen

Heeft u nog oude meubelen waar u geen belang meer bij heeft? Wij nemen uw oude meubelen mee tegen een kleine meerprijs en zorgen ervoor dat u hier niet meer naar om hoeft te kijken. In het bestelproces kunt u aanvinken om oude meubelen mee retour te geven. Wij informeren u hierna over de kosten van de retourname. Dit is afhankelijk van het soort en aantal van de meubelen. Uw oude meubel gaan daarna naar de gemeentelijke stort of naar de Kringloop+ in Groningen, waar wij regelmatig meubelen aan doneren (gebruikt en ongebruikt).

Bezorgen op waddeneilanden

Indien de levering plaats moet vinden op een waddeneiland brengt dit extra kosten met zich mee. De levering wordt dan namelijk bij de overtocht overgedragen aan een transportmaatschappij die op het desbetreffende waddeneiland de vaste transporteur is. Deze extra kosten voor de overtocht zijn voor rekening van de klant.

Levering in het buitenland

Indien u graag de meubels in het buitenland geleverd zou hebben dan is dit in overleg mogelijk. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze winkel om de mogelijkheden te bespreken.

Onderhoudsmiddelen

Onderhoudsmiddelen kunt u bestellen via de webshop van onze leverancier Oranje B.V. De onderhoudsmiddelen worden dan direct aan u geleverd door onze leverancier, zonder tussenkomst van Kruit & Kramer. Klik hier om uw onderhoudsmiddelen te bestellen.

Uitverkoop meubelen

Voor onze uitverkoopmeubelen geldt de op=op regel en zolang de voorraad strekt. Op onze uitverkoopmeubelen gelden altijd bezorgkosten. Voor u als consument is het ten alle tijde goedkoper om de meubelen af te halen.

Track & Trace

U heeft de mogelijkheid uw order te volgen via ons track & trace systeem, klik hier voor de Track & Trace pagina. Hier dient u uw ordernummer evenals uw pincode in te vullen die u per e-mail heeft gekregen van onze orderadministratie, dus niet de e-mail van de webshoporder.